اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد

اختصاص 1700 میلیارد تومان به پروژه‌های گردشگری فارس

رئیس سازمان میراث فرهنگی از اختصاص اعتبار 1700 میلیارد تومانی به پروژه‌های گردشگری فارس خبر داد.

اختصاص 1700 میلیارد تومان به پروژه‌های گردشگری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌اصغر مونسان در بازدید از قلعه دختر و کاخ اردشیر که در محور ساسانی  فیروزآباد به ثبت جهانی یونسکو رسیده‌ است، اظهار کرد: مسیر ثبت شده محور ساسانی به ایجاد زیرساخت و فضاهای کافی برای ورود گردشگر نیاز دارد.

وی ادامه داد: زمانی که دسترسی گردشگران به این محور تسهیل شود، قطعا اشتغال‌زایی در این منطقه نیز تقویت خواهد شد و ایجاد جاده و دسترسی مناسب به محور ساسانی در ورود گردشگران بیشتر به این منطقه موثر است.

مونسان تصریح کرد: ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری نیز در تحقق اهداف گردشگری برای این محور نقش بسزایی دارد و استفاده از فرهنگ تاریخی این منطقه نیز به رونق کسب و کار در این محور منجر خواهد شد.

رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت گردشگری در جهان امروز بیان کرد: صنعت گردشگری اکنون به اقتصاد سوم جهان تبدیل شده است که ظرفیت خوبی در ایجاد اشتغال دارد.

 مونسان افزود: کشور ما که از پتانسیل مطلوبی در جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ... برخوردار است و به عنوان 10 کشور برتر در رسیدن به اهداف صنعت پویای گردشگری مطرح است.

وی دامنه کارکردهای صنعت گردشگری را وسیع دانست و اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت از کارکردهای مطلوب این صنعت است و مردمانی که در این صنعت وارد می‌شوند، با سرمایه اندک می‌توانند به درآمدزایی برسند.

این مقام مسوول ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در مناطق مختلف را در کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ موثر عنوان کرد و گفت: گردشگری می‌تواند موتور محرک بسیاری از صنایع دیگر باشد که از جمله آن می‌توان به تقویت کشاورزی، حمل و نقل و ... در هر منطقه اشاره کرد.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به مزایای ثبت محور ساسانی در فهرست یونسکو عنوان کرد: بهره‌مندی مردم منطقه از مزایای این ثبت جهانی با ورود گردشگران تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح اشتغال روستایی بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای روستاییان و فعال‌سازی آن‌ها در حوزه گردشگری مشخص شده است که رقم قابل‌ توجهی است که می‌تواند به رونق گردشگری و اشتغال روستاییان کمک کند و همه روستاییانی که در محور ثبت شده ساسانی قرار دارند نیز می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

مونسان ادامه داد: بیش از 43هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌هایی است که در قالب هزار و 884 پروژه گردشگری در کشور سرمایه‌گذاری شده است که از این حجم سرمایه‌گذاری، 1700میلیارد تومان مربوط به استان فارس است که 5 هزار و 600 تخت به 17هزار تخت اقامتی استان فارس اضافه خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول